Kill those legzzz

Jag vill börja med att tacka för den helt OTROLIGA responsen ni gett mig för mitt tidigare inlägg. Tack för alla kommentarer, delningar, meddelanden och sms... 
 
Uppenbarligen är detta ett ganska känsligt ämne som (tråkigt nog) många känner igen sig i men som det sällan pratas om. Jag blev förvånad över hur många som faktiskt känner att det är otoligt svårt att hitta en balans efter en tävling eller kanske för den delen över lag i sin vardag mellan träning, kost och idealbilden man målat upp i sitt inre. 
 
Kanske vi kan lova oss själv att bli lite bättre på att prata om detta? Det är i alla fall värt att försöka, vad kan hända tänker jag? 
 
Hur som helst så totaldäckade jag precis i sängen med datorn på magen efter kvällens benpass. Fokus på kontakt och lite färre övningar...som ändå resulterade i ett par övningar för mycket :)  Alla böjjar och smithar var självfallet upptagna vid 17-snåret så jag fick snabbt snickra ihop ett nytt pass i mitt huvud och det resulterade i följande:

  • Hipthrust i benspark 6x15-20reps
  • Hacksquat 6x10-12reps (lätta vikter och squeeeze) 
  • Goodmornigs i hacksquaten 6x15-20reps (riktig killer-machine för baksidan) 
  • Kickback i cable 5x15-20
  • Sittande enbens lårcurl 6x12 Går hela vägen ner, halvvägs upp innan jag går ner igen och slutligen hela vägen upp innan nästa repetition. Här börjar krampvarningen bli på allvar..
  • Benspark enbens 6x12 som jag avslutade med två dropset. 
  • 20 minuter (lågintensiv) cardio på stepmaskinen. 
En bild på goodmornings i hacksquaten som jag la upp på mitt instagramkonto (sophiamorell) efter förra veckans benpass. Om ni inte redan testat - gör det! Jag lovar att ni inte kommer att nå ner till tårna på minst en vecka.. ;) 
 
Känns fortfarande väldigt konstigt att inte "köra skiten ur sig" på cardiopassen. Som sagt jag är lite utav en person som gått efter konceptet "All or Nothing". Så rådet jag mottagit är 20 minuters cardio efter styrkepassen varannan dag hög- och varannan dag lågintensiv. Känns efter 1-2 veckor som ett ganska vinnande koncept då jag behåller relativt samma energinivå under hela veckan och inte kraschlandar redan på onsdagen-torsdagen som tidigare. Som sagt, balans var nyckelordet och där finns det visst mycket att lära.. 
 
 

Kommentarer :

#1: Emma Lennartsson

Jag är så stolt över dig!!!!! Du beundrar mig massa varje dag som vanligt och jag ska följa dig på bloggen ❤️😊👏

Svar: Tack gumman! Stor KRAM till dig! 💜😘
Sophia Morell

skriven
#2: Lisaalpsten

du skriver jättebra Sophia! Kul att läsa!
& inlägget igår va mycket intressant att läsa:)

Svar: Tack vad roligt att höra! :)
Sophia Morell

skriven

Kommentera inlägget här :